Haji Heng

by 1:10 PG 5 DiaLoG

Code name : HAJI HENG
Senjata : Rotan buluh

Aku lupa nama sebenar beliau

ingat-ingat balik, aku rasa.. ni la guru yang paling stailo pernah aku kenal

kalau zaman sekarang, kita dipukul guru atau didenda atas sebab-sebab lazim
seperti:.

  • Tidak siap kerja sekolah
  • Tidak datang kelas tanpa sebab
  • buat bising dalam kelas


akan tetapi Haji Heng ni, yang merupakan guru disiplin(kalu xsilap ar)

Haha, aku kene rotan kat cikgu ni sebab!
  • Lambat ke surau untuk solat berjemaah (kantoi duk sembang ngan member2)
  • Saf tak teratur
  • Buat bising lam surau



aku betul-betul kenal cikgu ni time sekolah menengah rendah. sekolah sesi petang. 
so ade la solat zohor ngan asar berjemaah. yang aku dapat tahu, beliaulah yang anjurkan solat berjemaah ini. adakah?

Thanks to Guruku ini
paling kurang. aku sedar kepentingan solat.
baru akau faham "rotan setan dalam diri"
haha... lawak gile zaman budak-budak dulu.

Amalan pertama dihisab adalah Solat.

Nur Al-Amin ahmed

Developer

CGartist, motion grapher, animator, Love Sketching, Photography, gunpla, loves Coffe, Tea, Nasi Lemak | above all, im just passing by Muslim.

5 ulasan:

  1. uh, tulisan aku buruk... sorry2

    BalasPadam
  2. baru nk cakap..hahaaa..hardly nak baca yg bawah2 ckit..translate ckit..

    BalasPadam
  3. @zatul effahaha, da macam artifak je tulisan saye tuh... heheh. da update. thanks kak ye. huhu

    BalasPadam
  4. dah boleh baca....ahaah..time kecik2..banyak pengalaman..

    BalasPadam
  5. @ijAGuru y bermakna adalah y mngajar makna dan tujuan hidup

    BalasPadam